درباره کلینیک اجتماعی مددکاری شهروند کرج

* تاریخچه کلینیک شهروند

کلینیک شهروند در سال 1382 موافقت اصولی خود را از بهزیستی استان البرز دریافت کرده . اولین فعالیت در خیابان جمالزاده شمالی در سال 1384 به مدت یکسال بود. در سال 1385 محل فعالیت به محدوده فرمانیه تهران منتقل گردید که در این مدت همکاری رسانه ای ، در خصوص آسیب های اجتماعی با عنوان شهر سالم برای معاونت اجتماعی شبکه پنج سیما تهیه شد.

از سال 1386 محل کلینیک شهروند به کرج انتقال یافت و مدت شش ماه  اقدامات مددکاری در درمانگاه های مهر مادر ، رجایی شهر و درمانگاه شبانه روزی خیابان هاشمی در خیابان دامپزشکی تهران پیگیری شد. فعالیت منسجم و متمرکز کلینیک از سال 1387 به مدت هشت سال  در محدوده رجایی شهر تداوم یافت . در این مدت طرح توسعه محلی در منطقه کلاک ، اقدامات مددکاری بر روی 200 پرونده زنان سرپرست خانوار، راه اندازی گروه های همیار زنان و … انجام شد.

در سال 1396 محل فعالیت کلینیک به فلکه اول گوهردشت تقاطع خیابان مطهری و بلوارملکشاه انتقال یافت و در طول این مدت کماکان ضمن ارائه خدمات متنوع به گروه های هدف طرح های ترویجی مثل پاکسازی معابر محدوده گوهردشت ، برگزاری کارگاه های متعدد هفتگی در داخل و خارج کلینیک ، غربالگری سلامت استخدامی شرکت مپنا و ارزیابی مدیران سازمانی و … انجام می شود.

* هدف کلینیک

رشد افراد و خانواده ها به سطحی از زندگی که در آن احساس رضا یتمندی و خشنودی و لذت بردن از زندگی را تجربه کنند. به عبارتی مجموعه افرادی که به نوعی در این مراکز فعالیت میکنند اعم از متخصصین در زمینه های مربوطه ، کارشناسان و مددکاران سعی دارند با بهره گیری از توان علمی و حرفه ای خود شرایطی را برای انسان ها بوجود بیاورند که بتوانند با محیط پیرامون خود هماهنگ و سازگار شوند و همچنین بتوانند به استقلال شخصی و اجتماعی دست پیدا کنند.

** اهداف جزئی کلینیک

  1. مشاوره در زمینه های ازدواج ، زوج درمانی و اختلالات زناشویی
  2. مشاوره خانواده ، خانواده درمانی
  3. مشاوره کودک و نوجوان
  4. مشاوره تحصیلی
  5. مشاوره اعتیاد
  6. مشاوره حقوقی
  7. اقدامات پیشگیرانه
  8. پژوهش
  9. کارگاه ها و آموزش های گروهی

10.حمایت از زنان سرپرست خانوار

11 . حمایت از بیماران اعصاب و روان

* قانون تاسیس موسسه؟

در دستورالعمل اجرایی دفتر زنان در کلینیک مطالعه بفرمائید.

* شرح وظایف وخدمات کلینیک؟

مشاوره و مددکاری اجتماعی و خدمت رسانی به گروه هدف

* ساختار نیروی انسانی؟

موسس و مدیر مسئول کلینیک جناب آقای دکتر سید احمد رحیمی ، پرسنل تمام وقت حداقل 3 نفر که در برخی مواقع بر حسب انجام پروژه تا ده نفر نیز افزایش یافته است.

نیروهای پاره وقت بیش از 15 نفر در امر خدمات حرفه ای اعم از مددکاری اجتماعی، مشاوره خانواده، کودک ، ازدواج و … فعالیت دارند.

* ساختار فیزیکی موسسه؟

کلینیک در طبقه پنجم ساختمان نگارستان به متراژ تقریبی 100 متر ، دارای نور و تهویه مناسب، سرویس بهداشتی ، آشپزخانه و کتابخانه بزرگ و 4 اتاق مشاوره مشاهده می شود.

* ارتباط با سایر ارگان ها؟

اکثر ارگانهای رفاهی و خدماتی اعم از دفاتر تخصصی و معاونت های بهزستی و همچنین مبارزه با مواد مخدر و…


جستجو

آخرین مطالب منتشر شده